Start » Co nowego » Pęka nie tylko inwestycja

Pęka nie tylko inwestycja

Wyświetlono 1 085 razy

 

Załadowany ciągnik stanowi duże obciążenie dla starego, „zmęczonego” mostu   fot. Paweł Wolniewicz

Załadowany ciągnik stanowi duże obciążenie dla starego, „zmęczonego” mostu
fot. Paweł Wolniewicz

Wyraźne spękania konstrukcji mostu po wschodniej stronie w związku z ruchem ciężkiego sprzętu przy przebudowie linii PKP    fot. Paweł Wolniewicz

Wyraźne spękania konstrukcji mostu po wschodniej stronie w związku z ruchem ciężkiego sprzętu przy przebudowie linii PKP
fot. Paweł Wolniewicz

W ramach prowadzonej inwestycji kolejowej związanej z modernizacją 32-kilometrowego odcinka linii E 59 na odcinku Poznań-Czempiń, na deptaku będącym fragmentem ul. Dworcowej i ciągnącym się od wiaduktu w ul. Powstańców Wlkp. do dworca, urządzono zaplecze placu budowy służące jako ciąg komunikacyjny dla samochodów i ciężkiego sprzętu budowlanego. Na trasie tych pojazdów znajduje się stary, wyeksploatowany, ponadstuletni most na Strumieniu Junikowskim. Istnieją uzasadnione obawy, czy obiekt dotrwa do zakończenia inwestycji. Okoliczni mieszkańcy sygnalizują, że często przejeżdża po nim ciężki sprzęt budowlany: ciągniki, koparki, spychacze oraz samochody ciężarowe załadowane różnymi materiałami budowlanymi. Od wielu lat na murach mostu, zarówno po stronie wschodniej jak i zachodniej można było zaobserwować postępujące pęknięcia, osłabiające konstrukcję i wytrzymałość. Obecnie prowadzone przedsięwzięcie spowodowało, że pęknięcia są coraz wyraźniejsze, natomiast szczeliny w murze ścian bocznych mostu, na skutek niespotykanych dotąd obciążeń, coraz większe.

Oczywistym wydaje się, że inwestor po zakończeniu inwestycji, która się przedłuża, przeprowadzi stosowne badania stanu technicznego historycznego mostu i podejmie działania zmierzające do tego, by służył nadal mieszkańcom Lubonia jako fragment traktu spacerowego.

PAW

 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *