Start » Co nowego » W maju poznański ratusz przywdziewa jeans

W maju poznański ratusz przywdziewa jeans

Wyświetlono 1 416 razy

Poznański ratusz przywdział jeans - foto 4_slider

W stolicy Wielkopolski pojawił się billboard, jakiego jeszcze nie było – cały z jeansu, w dodatku z bardzo lokalnym akcentem. Na tym denimowym, ręcznie wykonanym dziele o wymiarach 5,5 na 2,5 m widnieje bowiem realnie odwzorowany poznański ratusz oraz charakterystyczne kamieniczki ze Starego Rynku. Tę niesamowitą pracę może z bliska zobaczyć każdy, bo przez miesiąc będzie ona wyeksponowana przy ul. Św. Marcin w Poznaniu.

Rurki, dzwony, boyfriendy, flare’y, z wysokim stanem, przetarciami, dziurami… Modeli jeansów jest niemal tyle samo, co ich kolorów. Ich historia zaczęła się ponad 140 lat temu. Dziś trudno wyobrazić sobie osobę, która w swojej szafie nie ma choć jednej pary – tylko w USA co roku sprzedaje się ich 450 mln, a według statystyk każda kobieta posiada ich średnio osiem. Denimowe spodnie kochamy za to, że są wygodne, nadają się niemal na każdą okazję, a dobrze dobrane wyszczuplają i podkreślają figurę. Nic więc dziwnego, że w końcu trafiły nawet na billboard.

Takie niecodzienne, bo wykonane w całości właśnie z jeansu dzieło pojawiło się na nośniku w centrum Poznaniu – przy ul. Św. Marcin (tuż przy placu Wiosny Ludów). To część akcji promocyjnej  outletu FACTORY Poznań, który reklamą tą zapowiada „Tydzień jeansowy”. – Tym razem postanowiliśmy nieco inaczej niż zwykle zwrócić uwagę na naszą kolejną akcję rabatową. W dniach od 2 do 8 maja nasi klienci będą mogli korzystać z promocji i dodatkowych zniżek właśnie na jeansy i dodatki wykonane z tego materiału – mówi Anna Kubacka, Site Marketing Coordinator FACTORY Poznań. Rabaty nawet do 70% przygotowały sklepy takich marek jak Lee Cooper / Rifle, Lee Wrangler, Pepe Jeans, Mango, Mustang czy Cross Jeans.

– Chcemy być jak najbliżej miasta i jego mieszkańców, dlatego naturalną decyzją było umieszczenie na billboardzie lokalnego akcentu – dodaje Anna Kubacka. W efekcie wzrok przechodniów przyciąga między innymi denimowy poznański ratusz, a także domki budnicze.

Jeansowy billboard to dzieło poznańskiej artystki Pauliny Iłendy. Praca na tyle wiernie odwzorowuje kontury budowli, że na pierwszy rzut oka trudno uwierzyć, że cały projekt powstał wyłącznie z jeansu, w dodatku pochodzącego w większości z recyklingu. Warto jednak podejść bliżej i dokładniej mu się przyjrzeć, aby przekonać się, że do jego wykonania nie użyto żadnych innych materiałów.

Billboard można oglądać w centrum Poznania do końca maja.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *